2011. június 9., csütörtök

A "simabőrű"...

Azt olvastam valahol, egy rózsaecet készítési leírás végén, hogy "az így nyert rózsaecet révén a bőr megőrzi simaságát". Mivel kellően infantilis vagyok, egyből a Vuk című rajzfilm jutott az eszembe... a simabőrűvel. Persze tőlem nem kell semmiféle rókának, vagy egyéb jószágnak tartani! Szóval gondoltam, ha már a rózsaolaj sajtolást másra hagyom, akkor legalább az ecettel megpróbálkozom. Azt írták, a rózsát a legjobb pitymallat előtt szedni. 
Hát remélem reggel 7 óra még belefér a pitymallatba, bár attól tartok, hogy nem igazán. Sebaj, így is nagyon illatosak voltak a rózsaszirmok, amiket beleszórtam egy kis méretű befőttesüvegbe. Ráöntöttem az almaecetet, és légmentesen lezártam, majd vártam. Még mindig vártam. Eltelt két nap... Közben persze csináltam ezt-azt, de aztán leszűrtem a szirmokat, és desztillált vizet kevertem az ecethez. Tettem még bele egy kevés mézet is. Jónak tűnik, talán egy kis rózsaolaj kellene még bele...

Nincsenek megjegyzések: